Frangances 2018-03-29T15:15:30+00:00

Αρώματα

Το άρωμα είναι ένας συναρπαστικός κόσμος, με ιδιαίτερα συναισθηματικά στοιχεία που είναι δύσκολο να εξηγηθούν. Αναμιγνύει την τέχνη, την επιστήμη και τη δημιουργία και ενδεχομένως αντικατοπτρίζει τη βαθύτερη ζωϊκή πλευρά μας, μαζί με τη μεγαλύτερη εκλέπτυνση ως ανθρώπινα όντα.

Από τα 170 αρώματα που κυκλοφορούν ετησίως, μετά από λίγα χρόνια μόνο λίγα επιβιώνουν, αυτά που θεωρούμε ως τα μεγάλα κλασικά. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι υπάρχει συνεχής αλλαγή στις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τις αντιλήψεις μας , κάτι στο οποίο ο κόσμος των αρωμάτων είναι συνηθισμένος.
Η δημιουργία ενός αρώματος (ή του αρώματος ενός καλλυντικού προϊόντος) πραγματοποιείται από ένα άτομο με πολύ ευαίσθητη και εκπαιδευμένη αίσθηση οσμής, το οποίο ονομάζεται «μύτη» .

Αυτά τα άτομα είναι υπεύθυνα για την ανάμιξη «οσμών» και τη μετατροπή τους σε νέες δημιουργίες. Γνωρίζουν τα περισσότερα από τα 5.000 συστατικά που είναι διαθέσιμα για τη δημιουργία ενός αρώματος. Έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις, τις προτιμήσεις, τις νέες συνήθειες και τους τρόπους χρήσης και αναζητούν νέες πηγές έμπνευσης, είτε πρόκειται για ένα ασυνήθιστο λουλούδι, είτε για φρέσκα φρούτα είτε για ένα εξωτικό μπαχαρικό.
Ορισμένα συστατικά προέρχονται απευθείας από τη φύση, όπως φλούδα λεμονιού ή πέταλα λουλουδιών. Άλλα, από την άλλη, δημιουργούνται συνθετικά σε υψηλών προδιαγραφών εργαστήρια – συνδυάζοντας την έμπνευση που προσφέρει η φύση με τις λύσεις που μας προσφέρει σήμερα η τεχνολογία αιχμής.
Κατά τη δημιουργία ενός αρώματος, ο ανθρώπινος παράγοντας , η εμπειρία, η καλλιτεχνική έμπνευση και η καινοτομία είναι όλα θεμελιώδη.

Η μυρωδιά είναι μέρος της επικοινωνίας μας με τους άλλους. Ένα καλό άρωμα, με φρεσκάδα ή έντονο, γλυκό ή πικάντικο, σύμφωνα με τα γούστα σας και συναισθηματική σας κατάσταση, είναι κάτι που σας συνοδεύει μερα και νύχτα και αποτελεί μέρος της ταυτότητας σας.

Τα αρώματα μυρίζουν διαφορετικά σε συνάρτηση με το «προφίλ οσμής» του κάθε ατόμου . Αυτό το προφίλ καθορίζεται από τη γενετική μας ταυτότητα και επιτρέπει να είναι εύκολο να διαφοροποιηθεί με τη μυρωδιά. Το γεγονός ότι ένα άρωμα μυρίζει πολύ διαφορετικά ανάλογα με το άτομο που το φορά, εξαρτάται από τις ορμονικές αλλαγές και την ηλικία.

Όσον αφορά τη διάρκεια ενός αρώματος, εξαρτάται, μεταξύ άλλων παραγόντων, από τον τύπο του δέρματος.

Τα αρώματα αποτελούν βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη ενός καλλυντικού προϊόντος, διότι αποτελούν σημαντικό μέρος της ταυτότητάς τους . Η ενσωμάτωση ενός αρώματος προϋποθέτει να ληφθεί υπόψη η συμβατότητά του με τα υπόλοιπα συστατικά, η ευκολία της προσθήκης του , η διάρκεια και η καλή απόδοση των χαρακτηριστικών του. Για τον τομέα αρωματοποιίας και καλλυντικών, η συγκέντρωση, η διάλυση και η ενσωμάτωση των αρωμάτων αποτελούν μια συνεχή πρόκληση.

Στην Ευρώπη, όλα τα καλλυντικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των αρωμάτων, υπόκεινται σε αυστηρούς κανονισμούς που εγγυώνται την ασφάλειά τους. Όλα τα συστατικά που επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε καλλυντικά προϊόντα πρέπει να έχουν φάκελο ασφαλείας εγκεκριμένο από την επιστημονική επιτροπή για την ασφάλεια των καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SCCS ), αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες και τοξικολόγους που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των καταναλωτών.

Αλλεργικές αντιδράσεις που οφείλονται σε συστατικά ενός αρώματος είναι σπάνιες, αλλά μπορεί να συμβούν. Το κλειδί είναι να διαβάσετε προσεκτικά τις ετικέτες των καλλυντικών, ειδικά αν είχατε ιστορικό αλλεργικών αντιδράσεων. Αν έχετε κάποια ανεπιθύμητη αντίδραση σε ένα προιόν , είναι εξ ίσου σημαντικό να δείτε έναν ειδικό για να διαπιστώσετε αν πρόκειται για πραγματική αλλεργία ή για κοινό ερεθισμό .

Σύμφωνα με τον υποχρεωτικό Κανονισμό των Καλλυντικών , που εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ , όλα τα συστατικά των καλλυντικών είναι αυστηρά ρυθμισμένα. Έτσι, τα αρώματα περιλαμβάνουν στην ετικέτα τους τον κατάλογο των συστατικών έτσι ώστε ένα άτομο, το οποίο έχει ήδη διαγνωστεί με μια συγκεκριμένη αλλεργία, να μπορεί να δει το προϊόν είναι κατάλληλο γι αυτό.

Σε περίπτωση που ένα συστατικό μπορεί να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση, πρέπει να αναφερθεί με σαφήνεια στην ετικέτα του προϊόντος. Μέχρι σήμερα έχει εντοπιστεί μια ομάδα 26 αρωμάτων που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργίες και των οποίων η παρουσία στα καλλυντικά προϊόντα πρέπει να αναφέρεται στην ετικέτα τους.